Decizie în premieră la Oradea unde Banca Transilvania s-a ales cu amendă pentru practici comerciale incorecte după ce a reţinut fără drept bani din contul unui orădean sub pretextul acoperirii unei datorii care, în realitate, nu există.

Clientul băncii a descoperit că are contul personal blocat toamna trecută şi, când a cerut să i se spună ce s-a întâmplat, funcţionarii de la ghişeu i-au comunicat că are o datorie neachitată de 10.150 lei fără, însă, să i se spună despre ce debit este vorba. Cu toate că orădeanul a explicat că este vorba despre o eroare şi a solicitat să se ia măsuri pentru remedierea problemei, acest lucru nu s-a întâmplat, motiv pentru care acesta s-a adresat Cabinetului de avocat Simona Paşcu care a declanşat imediat demersurile legale, sesizând şi Comisariatul pentru Protecţia Consumatorului Bihor.

În urma cercetărilor demarate de comisarii de Protecţia Consumatorului s-a stabilit că petiţia este întemeiată iar banca a fost obligată să ia măsuri pentru a-i returna orădeanului banii luaţi pe nedrept.

„Banca în mod abuziv v-a reţinut sume de bani pentru acoperirea unei presupuse datorii. Aşa cum v-am comunicat şi telefonic, banca v-a restituit sumele încasate şi, în urma finalizării controlului, banca a fost sancţionată contravenţional şi s-a dispus măsura de a închide contul cu respectiva datorie şi, evident, de a şterge acea datorie”, se precizează în răspuns.

Clientul Cabinetului de avocat Simona Paşcu şi-a recuperat în întregime sumele reţinute de Banca Transilvania.